مقالات و اخبار جاویدبافت
1397/07/19 23:54

ده خصوصیت برتر طراحان مشهور لباس

در  گستره وسیع  صنعت پوشاک هر فرد علاقمند به فعالیت در یکی از بخش های آن دارد. برای موفقیت در این زمینه و قرار گرفتن در کنار طراحان بزرگی نظیر Ralph Luren ویا Calvin Klein می بایست  برخی از خصوصیات آنها را کسب نمود. به طورخلاصه  ده  خصوصیات برجسته این افراد از قرار است:

شم  قوی تجاری: طراحان بزرگ  دارای مهارت های تجاری قوی هستند. شما می بایست از مفاهیم  فرآیندهایی مثل بازاریابی،بودجه بندی و فروش  که بسیار حیاتی برای طراحی محصول و فروش  هستند،آگاهی داشته باشید.
توان برقراری ارتباط خوب: افراد بسیاری در طراحی و تولید لباس دخیل هستند. بنابراین شما به عنوان طراح باید قادر به برقراری ارتباط خوب و مؤثر با دیگر افراد باشید و منظور و هدف خود را به خوبی به آنان منتقل کنید.
حس رقابت:  نسبت به  کیفیت و طرح های ابتکاری  محصولات رقبایتان حساس باشید و دایماً برای برتر بودن کالایتان تلاش کنید.  
قوه خلاقیت بالا: در صنعت مد باید قوه ابتکار بالایی در خلق ایده های جدید داشته باشید.
مهارت در طراحی: به معنای آن است که به سادگی و گویا  طراحی و ایده خود را بر روی کاغذ بکشید تا بر اساس آن فرآیند تولید انجام گردد.
شناخت خوب مواد اولیه:  از خصوصیات مواد اولیه مصرفی در تولید لباس باید  به خوبی مطلع باشید و عناصری که باعث برجسته و خاص شدن طرح شما می شود مثل رنگ و پارچه  به درستی به کار گیرید.
مهارت در دوخت: برای ساخت و تهیه لباس شما نیازمند به دانستن مهارت های دوخت هستید.
 کار گروهی: طراحان بزرگ به صورت گروهی کار می کنند. در تولید پوشاک افراد بسیاری نظیرالگوساز، دوزنده ، فروشنده و توزیع کننده ... غیره دخالت دارند. یک طراح  به عنوان عضو گروه باید به خوبی با این افراد کار کند.   
آگاهی از روند مد روز: طراح لباس باید  از روند مد روز آگاه باشد و عکس العمل مخاطبین خود را نسبت به آن پیش بینی کند.
قوه تخیل قوی: طراحان بزرگ  قبل ازرسم مدل بر روی کاغذ  آن را به خوبی در ذهن تصور می کند. بنابراین شما باید قبل از دوخت طرحتان آن را به خوبی تصور و تجسم کنید و سپس ایده تان را با رسم بر روی کاغذ و توضیحات به خوبی به سایرین منتقل کنید.

نظرات

نظر شما جهت ثبت نظر خود در وب سایت عضو شوید
برچسب ها :